Wednesday, February 23, 2011

Cerita sedih di pagi hari....

KISAH 1

Salam hari Khamis...mlm tadi saya ssh betul nak tdo...tmbh2 pulak Wan N demam, batuk, selsema...tiap 1 jam mesti dia terbatuk pastu muntah2...walaopun takde apa dah dia nak muntah ttp keluar mcm lendir2 kuning tu....kesian betul tgk dia...hmmm...sebak jadinya....sob sob...saya bila dah menitik airmata ni mula la nak mencurahhh...huhuhuhu....tp takdela saya tunjuk yg saya nangis kat dia sbb saya nak tunjukkan pada dia yg saya adalah seorg ibu yg kuat dr segala segi...kuat utk jaga keluarga, kuat utk layan keluarga, kuat utk segalanya....bila dah muntah, Wan N akan tdo semula...saya pun terus layan perasaan...masa tgh syahdu mula la saya teringat arwah mak...

By the way, mak saya baru je meninggal 28/12/2010...baru lagi...masa saya tgh menulis ni arwah mak baru 59 hari tinggalkan kami semua...saya mmg sedih sgt tp saya jenis yg tak tunjuk yg saya sedih...bkn ego bkn nak sombong tp saya takmau org tgk saya begitu...yg tahu cuma Mr W jer...dialah yg byk bg nasihat, bg semangat, bg kesedaran pada saya...kita cuma manusia biasa, andai ajal dtg menjemput, kita tetap akan pergi....

Kenapa saya sedih???? Baykkkkkkkkk....saya rasa mcm2 perasaan...saya adalah anak yg byk bg masalah pada mak, w/pon dia ddk ngan saya, byk lagi saya tak sempat nak balas jasa dia...cuma sempat 5 thn jer dia rasa pemberian dr saya...saya sentiasa berdoa yg saya dpt jaga mak smpai dia tua...means umo 70 thn ker 80 thn ker....tp umo dia setakat 63 jer...saya redha atas pemergian dia tp terkilan sbb tak jaga dia dgn baik...jgn kata saya seksa dia pulak...mengarut laaa...mksd tak jaga dgn baik ialah tak bg yg paling best pd mak...

Saya menangis dan berdoa tiap ari semoga mak tenang di sana...di tempatkan dikalangan org solihin dan bahagia hendaknya...walau apa pun terjadi...hidup mesti diteruskan...

Mak...adik sayang mak sgt2.....Mak doakan adik selalu yer...

okla..nak stop jap...
airmata dah mcm hujan ni..tak tahan...nak p bertendang jap...eh silap...bertenang...

Byeee......

No comments:

Post a Comment